SAĞLIKLI CİPS TARİFİ

sağlıklı cips

Herkese merhaba, bu gün sizlere evde kolayca yapabileceğiniz, hafif ve sağlıklı bir cips tarifi vereceğim. Özellikle çocuklarınız için gönül rahatlığı ile hazırlayabilirsiniz. Benim 16 aylık oğlum bayıla bayıla yedi :) Yanında yoğurtlu bir dip sos ile daha da lezzetli ve sağlıklı hale getirebilirsiniz. Lafı uzatmadan tarife geçiyorum;

MALZEMELER

  • 1 su br. mısır unu
  • 1/2 su br. dilediğiniz un (buğday,tam buğday,çok tahıllı vb.) 
  • 200ml su
  • tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 er çay kaşığı dilediğiniz baharatlar (kırmızı toz biber, kekik, nane, karabiber, sarımsak tozu)
  • çok az sıvıyağ (cipsleri fırına koymadan önce fırça yardımı ile üzerine sürmek için)
NOT: Ben oğluma yaptığım zaman organik tam buğday unu kullanıyorum. Aynı zamanda tuzda çok az koyuyorum. Akşamları cips olarak eşim ve kendimi şımartmak için yaptığımda ise hazır baharat çeşnilerinden kullanıyorum. Yoğurt için yada patates için satılanlardan veya sebze çeşnilerinden kullanarak dilediğiniz lezzeti yakalayabilirsiniz. Çeşni kullanacaksanız 1 yemek kaşığı yeterli olur.

YAPILIŞI
   Tarifte ki bütün kuru malzemeleri bir kapta karıştırın. Karışıma zeytin yağını da ekledikten sonra suyu azar azar ekleyin. Ele yapışmayan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ettikten sonra merdane yardımıyla hamuru açın. Ben hamuru 2 yağlı kağıt arasında açıyorum çünkü hamur ne kadar ince açılırsa o kadar kıtır kıtır oluyor. Eğer yağlı kağıt arasında açmak istemezseniz 1mm kalınlığında olacak şekilde açın.

Sağlıklı Atıştırmalık

   Yağlı kağıt arasında olabildiğince ince açtığınız hamuru önce kare kare kesip daha sonra çapraz uçlarından da keserek üçgen şekli verdikten sonra hamuru alttaki yağlı kağıttan ayırmadan, üzerine fırça yardımı ile sıvıyağ sürüp 200 derece önceden ısıtılmış fırında 5-10 dakika hafif kızarana kadar pişirin. Fırından çıkan cipsleri ilk harareti çıktıktan sonra ayırabilirsiniz.
   Ben ilk harareti çıktıktan sonra da baharat çeşnisi dökerek dış kısımlarını da baharatladım. Dilediğiniz sos ile yada sade olarak afiyetle tüketebilirsiniz. Sevgiler...

Yorumlar