ÇITIR KABAK KIZARTMASI

Merhabalar, sizlere çok severek yaptığım ve her yiyenin çok beğendiği meze çeşitlerinden birini paylaşacağım. Eşim ile Meze ve atıştırmalıkları çok sevdiğimiz için evimize yemek kitabı olarak ''Barbanın Mezeleri'' kitabını almıştık. İyi ki de almışız çünkü kabaktan nefret eden eşim bile Barbanın bu tarifine bayılıyor. Hatta bazı kişiler patates bile zannediyor ve söylediğim zaman çok değişik olmuş diyorlar. Neyse lafı daha fazla uzatmadan bu enfes tarifi sizlerle paylaşayım.
Barbanın Kabak Kızartması

MALZEMELER:
  • 2 adet kabak
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı zeytinyağı (ben mısırözü kullanıyorum)
  • 1 şişe maden suyu (soda)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • tuz
YAPILIŞI:
Kabakların kabuklarını incecik soyun yada havuç gibi kazıyın. Barba tarifinde kabakları ince ince verev şeklinde kesiyor fakat ben rendenin halka kesme kısmı ile daha pratik buluyorum. Hem eşit kalınlıkta oluyor hem daha bereketli oluyor. Dilimlediğini kabakları önce una daha sonra sodaya batırıp kızgın yağda altın sarısı olana kadar kızartıyoruz. Sodadan dolayı yağ patlar diye endişe etmeyin hiç bir şey olmuyor ve başkalarının yaptığı kabakların aksine daha çıtır olup unun dağılmamasını sağlıyor. Rengi değişen kabakları bir maşa yardımı ile kağıt havlu yada peçete serdiğimiz tabağa koyuyoruz ve yanında sarımsaklı yoğurt ile servis yapıyoruz.
  Afiyet olsun...

NOT: Ben Kabakları kızartmadan önce una bulamak için; bir buzdolabı poşetinin içine koyup üzerine un ve tuz ekliyorum. Ağzını bağladığım poşeti daha önce kalamar tarifinde anlattığım gibi sağa sola sallayarak kabakların her tarafına unun bulanmasını sağlıyorum. Poşetten çıkan kabakları bir kez de tabaktaki una bulayıp daha sonra maden suyuna batırıp kızartıyorum. Sosu daha yoğun ve daha çıtır bir kızartma oluyor.

Yorumlar