TOZ PUDİNGDEN BAYATLAMAYAN KURABİYE

   Herkese karlı bir günden merhaba...
Üç gündür durmadan yağan kar yüzünden bir çok kişi evde olmanın keyfini çıkartıyor. Bu kar her zamanki gibi en çok çocukları mutlu etti. Sizlerde kar yağdığı zaman benim gibi cam önünde çay kahve keyfi yapmayı sevenlerdenseniz eğer bu tarifim tam size göre. Çayınızın/kahvenizin yanına 20 dakika içerisinde hazırlayacağınız bayatlamayan ve ağızda dağılan muhteşem bir tarifim var. Çocukları sizlerden daha çok mutlu edeceğine emin olduğum bu tarifin en güzel yanı hazır pudingden yapılıyor olması. İşte tarifi tüm detayları ile;
puding kurabiye
 MALZEMELER:

  • 1 paket istediğiniz puding ( tarifteki vanilyalı)
  • 250 gr. oda sıcaklığında tereyağı
  • 15 yemek kaşığı un
  • 1,5 yemek kaşığı damla çikolata
YAPILIŞI:
   Öncelikle tereyağı ve pudingi karıştırın. Kremamsı bir kıvam alıcak. Unu kaşık kaşık eklemeye başlayın bazen unun cinsine göre 1-2 kaşık daha eklemek yada azaltmak gerekebiliyor. Ben sinangil marka kullanıyorum 15 kaşık yetiyor.
   Hamur ele yapışmayan orta yumuşaklıkda bir kıvamda oluyor. En son damla çikolatalarıda ekledikten sonra dilediğiniz şekli verebilirsiniz. İsterseniz kalıpla yada benim gibi minik lokmalıklar şeklinde hazırladıktan sonra 150 derece ısıtılmış fırında 10-15 dakika pişirin. Kurabiyeleriniz renk değişmeden fırından çıkartmalısınız. Afiyet olsun...

NOT:  Ben bazen limon kabuğu, portakal kabuğu, toz fındık ekleyerekte tatlandırıyorum. Her pudingden yapılabilen bu tarifi dilerseniz Light puding ile de yapabilirsiniz. Light puding yaptığınız zaman normal puding ile aynı gramda paket olmasına dikkat ediniz!!

Yorumlar