KOLAY KABAK TATLISI TARİFİ

   Merhabalar, bugün sizlerle kışın en sevilen tatlılarından biri olan Kabak Tatlısı tarifini paylaşacağım. Aslında bu tatlının bence en büyük özelliklerinden biri tek bir tarifinin olmaması. Kime sorsanız farklı bir teknik kullanarak Kabak Tatlısı yapar. Ben bugün babamın tarifini sizlerle paylaşacağım çünkü en çok onun yaptığı Kabak Tatlısını seviyorum :) Cevizli Kabak Tatlısı yaklaşan yeni yılda hazırlayacağınız sofranız için de bence iyi bir alternatif olucaktır. Yapıcak olanlara şimdiden afiyet olsun...
kabak tatlısı

MALZEMELER:
  • 1 kg balkabağı
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 1 çay kaşığı bal
  • 1 adet çubuk tarçın
  • 7-8 adet karanfil
  • 2 paket vanilya
  • 1.5 su bardağı iri dövülmüş ceviz
YAPILIŞI:
   Balkabağını 2 ye bölün çekirdeklerini temizleyin. Çekirdeklerini temizledikten sonra kavun gibi dilimleyip,kabuklarını kesin.
   Soyup dilimlediğiniz balkabaklarını tencerenin dibine dizin. Dizdiğiniz balkabaklarının üzerine toz şekerin tamamını ve ceviz hariç diğer bütün malzemeleri koyup 3 saat bu şekilde kapağını kapatıp dinlendirin. Üç saat sonunda kabaklar şeker sayesinde bir miktar su salıcaktır.
   Balkabakları su saldıktan sonra, kısık ateşte kapağı kapalı vaziyette kabaklarınız yumuşayana kadar pişirin. Ben aşırı yumuşak olan Kabak Tatlılarını sevmediğim için yarım saatte bir kontrol edip istediğim kıvama ulaştıktan sonra tencerenin altını kapatıyorum.
   Balkabaklarını ılıyana kadar dinlendiriyorum. Oda sıcaklığına geldikten sonra bir borcama dizip şerbetini üzerine gezdirdikten sonra dövülmüş cevizleri üzerlerine serpiyorum.
   Sizlerinde beğeneceğini düğündüğüm bu tarifim gibi her gününüz ağız tadı ile geçsin. Sevgiler...

Yorumlar