TEREYAĞLI GEVREK POĞAÇA TARİFİ

   Herkese upuzun bir aradan sonra merhaba. Artık kendimce bir karar aldım, plan program yapmayıp anı yaşama kararı :p Sebebine gelince; elimde o kadar çok tarif birikti ki ne zaman sizlerle paylaşmak istesem bir şeyler çıktı ve yazamadım. Ama sizlere yazamadığım zamanda anladım ki her işin başı sağlık. Bu yüzden hepinize öncelikle sağlık dileyerek, mis gibi tereyağlı ve gevrek olan şahane bir poğaça tarifi ile kendimi affettireceğimi umut ediyorum :) Ben poğaçaya son zamanlarda çok trend olan çiçek şeklini verdim fakat siz dilediğiniz şekilde yapıp istediğiniz gibi süsleyerek sunum yapabilirsiniz....

Çiçek Poğaça Tarifi

MALZEMELER:
  • 250 gr. Tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvı yağ (ay çiçek yada mısır özü)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta ( 1 tanesinin sarısını poğaça üzerine sürmek için ayırıyoruz)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı elma sirkesi
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un ( biliyorum çoğunuz bu lafa gıcık oluyorsunuz ama un markasına göre değiştiği için tam ölçü veremiyorum )
  • Dilediğiniz iç malzeme ( ben çiçek şekilli yaptığım için bu sefer sadece beyaz peynir kullandım)
YAPILIŞI:
   Öncelikle tereyağını eritiyoruz ve ılındıktan sonra önce sıvı yağ,sirke,tuz ve yoğurdu ekleyip karıştırıyoruz. 1 tam yumurtayı ve 1 yumurtanın akını da karışıma yedirdikten sonra kabartma tozunu koyup unu azar azar ekliyoruz. Ele yapışmayan ve kulak memesi kıvamında yani cıvık olmayan bir hamur elde ettikten sonra dilediğiniz iç malzemeyi kullanarak poğaçalara şekil veriyoruz.Şekil verdikten sonra yumurta sarısı sürüp isterseniz çörek otu, susam veya haşhaş tohumu ile süsleyebilirsiniz.
   180 derece önceden ısıtılmış fırında poğaçaların üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. 
   Fırından çıkartıp poğaçalarınızı soğumaya bıraktıktan sonra en sevdiğinizi arayıp çayı koydum gel diye çağırıp afiyetle yemenizi tavsiye ederim :) Her şey gönlünüzce olsun, evinizden neşeniz hiç eksik olmasın. Sevgiler...

NOT: Sizlerde benim gibi bu tarifi çiçek poğaça yapmak için kullanıyorsanız ve nasıl şekil vereceğinizi bilmiyorsanız işte detaylar;


Resimde gördüğünüz gibi iç harcı koyup yuvarladığınız hamurun birleşim yeri alta gelecek şekilde çevirdikten sonra eşit parçalara bölün ve böldüğünüz parçaları yan çevirin.

Yorumlar