TAHİNLİ CEVİZLİ ÇITIR ATIŞTIRMALIK TATLI

   Merhabalar, bugün dışarıda buz gibi bir hava var ve eminim ki bir çoğunuz benim gibi çay yada kahve ile içinizi ısıtmaya çalışıyorsunuzdur :) Keyifle içimizi ısıtırken yanına pratik atıştırmalık yapmadan olmaz diye düşündüm ve evlenmeden önce canım annem yaparken bir an önce pişse de yesek diye sabırsızlıkla beklediğim hem çok pratik hemde çok çabuk yapılan bir tatlı yapmaya karar verdim. Böyle güzel bir lezzeti sizlerle paylaşmadan yapamazdım :)
   Azıcık malzeme ile şahane bir lezzet işte sizlerle;

TAHİNLİ TATLI

MALZEMELER:
  • 1\2 Su bardağı tahin
  • 1 adet yufka
  • 5-6 yemek kaşığı toz şeker
  • Dövülmüş Ceviz (dilediğiniz kadar ve istediğiniz incelik yada irilikte kullanabilirsiniz)
  • 1 Yumurta sarısı (üzeri için)
  • susam/çörek otu vs. (süslemek için)
YAPILIŞI:
   Yufkamızı tezgahımıza açıp serdikten sonra ilk olarak tahini yufkanın her yerine iyice sürelim. Tahin ile kaplanmış olan yufkanın üzerine bu seferde her yerine ulaşacak şekilde toz şekeri serpiştirelim ve en son olarak cevizleri yufkanın üstüne dağıtalım. Bütün bu işlemi sırasıyla yaptıktan sonra yufkayı ucundan başlayıp sonuna kadar ince bir şekilde rulo yapalım (gevşek olursa malzemeler akabilir) Üzerini benim gibi yumurta sarısı ve susam ile süsleyebilir yada hiç bir şey sürmeden pişirip daha sonra pudra şekeri serpebilirsiniz ( bana pudra şekerli çok tatlı geldiği için o şekilde yapmıyorum)
   DİKKAT:Hazırladığınız ve rulo şeklinde sardığınız yufkayı fırın tepsisine koyup, tepside verev yada düz şekilde kesiyoruz ama kesinlikle kestiğimiz parçaları ayırmıyoruz (Tepside kesip parçaları ayırmamamızın sebebi içi akmadan güzelce pişsin diye)
   200 Derece kızgın fırında üzeri kızarana kadar pişirip soğuyunca afiyet ile yiyoruz :) 
Evinizden ve sofralarınızdan bereketiniz ve neşeniz eksik olmasın. Sevgi ile...

Yorumlar

semra dedi ki…
Pratik ama nefis bi çaykeyfi. Ellerine sağlık senemcim��
CadıTozu dedi ki…
Çok Teşekkür ederim :)