CEVİZLİ TARATOR TARİFİ

  Merhabalar, işte yeniden babamın tariflerinden biri ile karşınızdayım. Kalamar ve mide tavayı çok seven ben bu çok lezzetli tarator sayesinde midye ve kalamar tariflerimin lezzetine lezzet katıyorum. Eğer sizler de evinizde midye ve kalamar yapıp yiyorsanız bu tarifi kesinlikle denemelisiniz.
Tarator Tarifi

 MALZEMELER:
  • 1/2 su bardağından biraz az ceviz içi (iyice dövülmüş)
  • 4 dilim ekmek içi
  • 3-4 diş sarımsak
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1-2 yemek kaşığı limon suyu
YAPILIŞI:
  Kabuğu alınmış ekmek içlerini on dakika kadar suyun içinde bekletelim. Cevizleri iyice dövelim (ben çok toz haline getirmiyorum,hafif dişe gelecek şekilde yapıyorum). Sarımsağı tuz ile iyice ezelim.
  Ekmek içlerini sudan alıp iyice sıkalım ve bir kasede ceviz ile iyice karıştıralım. Sarımsağı sirkeyi ve limonu ekleyip iyice harmanladıktan sonra zeytin yağı ile kıvam bulduralım. Eğer size verdiğim ölçüde zeytinyağı, tarator kıvamı olarak sizin damak zevkinize az geldi ise daha çok ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun...

Yorumlar