KARADENİZ ESİNTİSİ, MISIR EKMEĞİ TARİFİ

  Merhabalar, bu yazımda sizlerle küçük bir çocukken, anneanneciğimin mis gibi ekmek kokularıyla uyandığım günleri hatırlatan bir tat paylaşacağım...
  Rahmetli anneannemin tarifi olmasa da tadı tutturmayı başardım. Zamanında ondan kendi tarifini almış olmayı çok isterdim fakat bu geç kalınmış pişmanlıklarımdan biri :( Ben kara denizin en meşhur tatlarından biri olan bu güzel ekmek tarifini günümüz malzemeleri ile daha pratik bir hale getirdim. Umarım sizlerde beğenir ve afiyet ile yersiniz...
Mısır Ekmeği


MALZEMELER:
  • 1 paket mısır unu (250-300 gr.'lık küçük paketlerde satılanlardan)
  • 1pk. kabartma tozu
  • süt (2-3 bardak kadar)
  • 1 su bardağından 2 parmak az sıvıyağ (Ayçiçek yada zeytinyağı)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
YAPILIŞI:
  Öncelikle fırınınızı 200 derece de ısıtmaya başlayınız. Bir kapta mısır unu, kabartma tozu ve tuzu iyice karıştırınız. Daha sonra yağı karışıma ekleyip hafifçe karıştırınız. Sütü azar azar ekleyerek mikserle kıvam bulana kadar çırpmaya devam ediniz.
  Harcınızın kıvamı kek hamurunuzun kıvamı gibi olmalıdır. Boza kıvamında yada biraz daha sulusu olabilir. Harcınız kıvamını bulduktan sonra ısınmış fırında 15 dakika kadar pişiriniz. Hamurunuzun üzeri altın gibi kızarıp çatladığı zaman pişmiş demektir. Afiyet olsun...
Mısır Ekmeği

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Kesinlikle denenmesi gerekir, harika oluyor.
CadıTozu dedi ki…
Çok teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim😊