PRATİK EKMEK TARİFİ

   Çok çok uzun zaman sonra yeniden merhaba :) Son postumu tam 2 yıl önce yazdığımı fark edince zamanın bu denli hızlı akmış olması beni çok üzdü. Koskoca iki yıl; üzücü kayıplarla dolu geçse de hayatımızın en değerli hediyesini de kucaklamamıza fırsat verdi. 
   Son zamanlarda hızla geçen zamana inat, Covid-19 isimli küresel bir virus ile tüm insanlık büyük bir savaş vermek zorunda kaldı. Evde geçirmek zorunda olduğumuz şu dönemlerde herkes birbirine daha çok vakit ayırmaya başladı ve işlenmiş gıdalardan uzaklaştı. 
   20 gündür sosyal medya üzerinden kendi ekmeğini kendi yapan kişilerin paylaşımları ile doldu taştı. Unutulan lezzetler de unutulmuş sohbetler gibi günümüze hızlıca giriş yaptı :)
   Ben evde ekmek yapmaya yeğenim Berke'nin ek gıdaya geçmesi ile başlamıştım. Sene 2008 idi ve ona temiz şartlarda yapılmış olduğundan emin olduğum bir ekmek yapıp yedirmeliydim :) Teyze olmak öyle kolay olmamalıydı :) Sizlerle zamanla geliştirmiş olduğum ekmek tariflerimi fırsat buldukça paylaşacağım. 
   O zaman gelsin blog'un ilk ekmek tarifi;

Ekmek Tarifi


MALZEMELER
  • 4 Su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım türk kahvesi fincanı zeytinyağı
  • 300 ml ılık su
  • 1 paket toz maya 
  • 1 adet kesme şeker
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
YAPILIŞI:
   Öncelikle ılık suyun içerisine maya ve kesme şekeri katıp mayanın çözülmesini sağlayın. ( Eger aktif toz mayanız yok, instant maya kullanacaksanız mayayı suda çözdürmeden, toz hali ile una karıştırın.( Hamur yoğurma kabınızın içerisine un,tuz,zeytinyağı ve karıştırdığınız mayalı karışımı dökerek hamurunuzu yoğurunuz. Ben ekmek yaparken uzun uzun yoğurulmaması gerektiğini düşünüyorum. Hamurunuz pürüzsüz bir kıvam aldıysa, elinize topak gelmiyorsa o hamur olmuş demektir daha fazla yoğurmanıza gerek yok. Benim hamurum genelde 3 dakikada toparlanmış, hafif ele yapışan kıvamda bir hamur oluyor. 
   Hamurunuzu top gibi yaparak bir araya toparladıktan sonra kabınızın üzerini streç film ve örtü ile kapatarak 30 dakika ılık bir yerde mayalanması için bırakın.
   Mayalanıp kabaran hamurunuzu bir kez daha yoğurup şekil verdikten sonra tepside de 30 dakika daha mayalanması için bırakın. Bu aşamada hamurun kurumaması için üzerine temiz bir örtü/bez örtmeyi unutmayın. 
   Tepsi de mayalanma sırasında fırınınızı 200-220 °C derecede ısıtmaya başlarsanız mutfağınızın da ısısı artacağı için mayalanma sürecinizi olumlu yönde etkilemiş olursunuz. Ayrıca ekmeğiniz pişerken içinin puf puf olması için fırının en alt kısmına ısıya dayanıklı bir kapta su koyarsanız buharı sayesinde ekmekleriniz yumuşacık olacaktır.
   Mayalanan ekmek hamurunu kızgın fırının orta kısmına koyduktan 20-25 dakika sonra ekmeğiniz pişmiş olacaktır. Altı ve üstü iyice kızaran ekmeğinizi fırından aldıktan sonra üst kabuğuna tereyağ sürerseniz çok daha lezzetli bir ekmeğiniz olacaktır. 
   Deneyenlere şimdiden afiyet olsun....

Not: Ben hamuru 2 parçaya bölüp aynı fırın tepsisinde pişiriyorum. 2 adet pastane pidesi boyutlarında ekmeğim oluyor. Birini buzluğa koyuyorum ve yiyeceğimiz zamana kadar tazeliğini korumuş oluyor.

Yorumlar