LİKÖRLÜ BASİT TRUFFLE TARİFİ

   Merhaba, bugün sizlere hem çok pratik hemde çok lezzetli bir atıştırmalık tarifi vereceğim. Ben çok kek seven biri olduğum için genelde kek çok yaparım ve sadece ben yediğim içinde hep kalır. Kalan keklerimi değerlendirmeyi çok sevdiğim için çeşit çeşit kalmış kek tariflerim vardır :)
   Öncelikle sizin de kekleriniz hemen bitmiyorsa benim gibi kalan keklerinizi mutfak robotu ile parçalayıp un ufak ettikten sonra buzdolabı poşetine koyup daha sonra pasta, truffle, spangle gibi tariflerde kullanmak üzere buzluğunuza kaldırabilirsiniz. 
   Bugünki tarifim likörlü fakat dilerseniz siz kendi yaratıcılığınıza göre dilediğiniz malzemeleri kullanarak kendi truffle rinizi yapabilirsiniz. Ben bugün kayınpederimin evde yapmış olduğu likör ve vişneleri kullanarak trufflerimi yaptım. Genellikle her tadanın hazır aldığımı zannetmesi ve çok sevilmesi ile sonuçlanan tarifimin detayları;

truffle tarifi

MALZEMELER:
  • 5-8 dilim kadar kek (ben bayat keklerimi kullanıyorum)
  • 1 kutu sıvı krema
  • 80 gr. bitter çikolata
  • 1 bardak iri çekilmiş ceviz
  • 4-5 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1/2 çay bardağı vişne likörü (isteğe bağlı olarak arttırabilir yada kullanmayabilirsiniz)
  • Vişne liköründen geriye kalan likörlü vişnelerden dilediğiniz kadar.
YAPILIŞI:
   Öncelikle kalmış olan kekinizi robottan çekerek toz haline getiriniz. Kekinizin neli olduğu önemli değil. Ayrıca evinizde kalmış kek yoksa sevdiğiniz yeni bir kek yapıp kullanabilir yada hazır kek ilede yapabilirsiniz.
   Toz haline getirdiğiniz kekinize, hindistan cevizi, iri dövülmüş ceviz ve damla çikolataları ekleyip karıştırın.
   Dip tutmayacak bir sos tenceresinde kremanızı kaynatmayacak şekilde ısıtınız (kaynamaya başlarsa hemen ocaktan alın) Isınmış olan kremaya 80 gr. bitter çikolatayı kremanın ısısında eriyene kadar karıştırarak iyice homojen bir karışım elde edin. 
   Elde etmiş olduğunuz çikolata karışımı ve likörü de kek karışımınıza ekledikten sonra malzemeyi hamur gibi yoğurarak iyice karışmasını sağlayabilirsiniz. Ben kaşık ile yaptığım zamana göre el ile yaptığımda daha iyi karıştığını düşünüyorum.
   Şimdi hazırlamış olduğunuz hamurumsu truffle harcınızdan cevizden birazdaha küçük olacak şekilde yuvarlaklar yapmak için bir parça alıp avcumuzun içinde yassı bir şekil verdikten sonra ayırmış olduğunuz vişneli likörden 1 yada 2 adet koyduktan sonra yuvarlak şekil veriniz. Şekil verdikten sonra yarım saat buzdolabında dinlendirip öyle servis ediniz.
   Dilerseniz yuvarlak şekil verdiğiniz trufflerinizi hindiztan cevizi, kakao,toz fındık yada çikolaya sosları ile süsleyerek servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun...
   

Yorumlar