MISIR GEVREKLİ ÇİKOLATALI KROKAN TARİFİ

   Uzun bir aradan sonra yeniden yazma fırsatı bulmanın mutluluğu ile tatlı mı tatlı lezzetli mi lezzetli bir tarif ile başlangıç yapmak istedim :) Bu tarifi senelerdir severek yaparım ve ne zaman tadına bakan olsa tarifini ister. Bende bu lezzet toplarının tarifini çocukluk arkadaşımın annesinden öğrenmiştim. Canım arkadaşımın ve tarifi bana veren annesi Şükran teyzeciğimin kulakları çınlasın :)
   Sizlerden uzak kaldığım dönemde o kadar çok tarif biriktirdim ki sırasıyla hepsini sizlerle paylaşacağım. İşte bugünün leziz tarifi;

Mısır Gevrekli Çikolatalı Krokan

MALZEMELER:

  • 5 adet Metro Çikolata
  • 250 Gr. Sade Corn Flakes (mısır gevreği)
  • 1 yemek kaşığı becel yağ
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 1 su bardağı iri dövülmüş fındık
YAPILIŞI:
   Öncelikle tencerede erittiğimiz yağa metro çikolataları ekleyip, çikolataları eritiyoruz. Eriyen çikolatalara bal ve fındığı ekleyip karıştırdıktan sonra ocağı kapatıp hızlıca Mısır Gevreklerini ekleyip malzemeler iyice karışana kadar harmanlıyoruz.
   Karışan malzemelerimizi bir kaşık yardımıyla yağlı kağıt üzerine ya da küçük muffin kağıtlarına paylaştırıp soğumaya bırakıyoruz.
   Ben resimdeki gibi top top şekil vermek için dondurma kaşığı kullanarak şekil verdikten sonra soğumaya bırakıyorum. Sizde dilerseniz bu yöntemi kullanabilir yada farklı kalıplardan yardım alabilirsiniz.
   Not: Dilerseniz krokanların üzerine çeşitli soslar dökerek değişik tatlar elde edebilirsiniz.
   Severek yaptığım bu tarifi umarım sizlerde beğenir ve afiyetle yersiniz. Bereketi bol sevgi dolu sofralar dilerim...

Yorumlar